STARTPAGINA

BAANREGLEMENT

Baanreglement

1. De banen worden begin april geopend, onvoorziene omstandigheden voorbehouden, en blijven open tot het najaar, zolang het weer dit toelaat. De sluitingsdag wordt op het prikbord in de kantine bekend gemaakt.
  2. Toegang hebben leden van LTC-Wittem met een geldige ledenpas en niet-leden die in het bezit zijn van een introducé-kaart of een geldige door “De Mechelerhof” verstrekte uurkaart. Allen die dit aangaat (leden, introducées en bezoekers) mogen alleen de baan betreden in de gebruikelijke tenniskleding en op tennisschoenen.
  3. Personen die in het bezit zijn van een introducé-kaart hebben dezelfde rechten en plichten als leden van LTC-Wittem. Voor personen die in het bezit zijn van een geldige door "De Mechelerhof" verstrekte uurkaart geldt hetzelfde baanreglement m.u.v. punt 5, 6, 7 en 8.
  4. Men verkrijgt speelrecht door het ophangen van de lidmaatschapskaart, introducé-kaart of uurkaart op het daartoe bestemde bord.
  5. Op de klok moet de begintijd van het te spelen halfuur worden ingesteld. De begintijd kan elk kwartier beginnen. De kaarten moeten opeenvolgend worden opgehangen, zodat vooruit reserveren onmogelijk is. Men verzekert zich aldus van speelrecht voor het halve uur volgend op de speeltijd van de spelers die hun kaart reeds hebben ophangen.
  6. Men mag geen enkelspel beginnen wanneer er nog twee wachtende spelers zijn. Men moet dan een dubbelspel spelen. Leden en niet leden zijn niet verplicht met elkaar te spelen.
  7. Vanaf 19:00 uur hebben senioren voorrang op junioren die jonger zijn dan 14 jaar.
  8. Deelnemers aan competities, tennislessen, clubkampioenschappen en jeugdgroepen spelend hebben voorrang op het gebruik van de banen.
  9. Voordat de speeltijd is verlopen, moet men de baan en belijning geveegd hebben.
  10. Iedereen dient zich ordelijk te gedragen. Onbehoorlijk gedrag en het niet naleven van dit reglement kan verwijdering van de baan en schorsing als lid tot gevolg hebben. Loslopende honden zijn niet toegestaan.
  11. Het baanonderhoudsteam is bevoegd om, indien men dat noodzakelijk acht, de banen niet bespeelbaar te verklaren. Men wordt dringend verzocht schade aan banen, verlichting, netten e.d. zo spoedig mogelijk door te geven aan een lid van het onderhoudsteam.
  12. Het bestuur is niet verantwoordelijk voor ontvreemde goederen, kleding e.d. of opgelopen schade van spelers en/of bezoekers.